Gratis verzending bij bestellingen vanaf 35 euro (NL)

Persbericht: de visie achter Nanii

Persbericht: de visie achter Nanii
6 september 2016 Joyce van Eerden

Nanii, het nieuwe initiatief opgericht door Hanneke Vollbehr en Joyce van Eerden, heeft afgelopen maand haar deuren geopend! Bij hun zoektocht naar mooie designproducten die ook nog eens verantwoord zijn gemaakt, kwamen Hanneke en Joyce steeds dezelfde merken tegen. Ze misten unieke en mooi vormgegeven producten. Vanuit de gedachte ‘er moet meer zijn dan dit’ zijn ze op zoek gegaan naar nieuwe, unieke producten met prachtige verhalen. Dat was het begin van Nanii. Alle merken die bij Nanii worden verkocht, dragen een stukje bij aan de wereld. Zo zijn ze fairtrade, cruelty free en met liefde voor de natuur gemaakt. Vaak ook nog handgemaakt en/of veganistisch. Niet alleen de merken zijn uniek, maar ook de producten zijn met zorg gekozen. Zoals de prachtige XL houten bloemenpers uit Portugal, of het serene keramiek dat fairtrade en met de hand wordt gemaakt in Chili.

De merken vertellen een verhaal

De merken, waarvan de meeste nog niet eerder verkocht worden in Nederland, zijn geselecteerd op hun gedachtegoed. Bijvoorbeeld Colour & Spice, een holistische (en veganistische) verzorgingslijn uit Nederland welke met veel zorg is samengesteld. Of Solo eyewear, zonnebrillen die met oog voor het milieu zijn geproduceerd van onder meer gerecycled plastic en bamboe, maar ook in verschillende landen fondsen ondersteunen om mensen te voorzien van oog zorg. En Arminho, een Portugees koppel, die notitieboekjes produceren van recycled papier door middel van oude ambachten en dit daarom volledig zonder elektriciteit kunnen doen. Bij Nanii vinden we het belangrijk dat er wordt gedacht aan mens, dier en de natuur. Een cadeau is pas echt een cadeau als je weet dat zowel de ontvanger als de producent er blij van worden!

Waarom een eigen store?

Tijdens onze zoektocht kwamen we erachter dat vrij veel shops, die proberen verantwoord te ondernemen, steeds dezelfde merken aanhaken. Van de minder verantwoorde producten schiet het ene na het andere merk uit de grond, terwijl we in de verantwoorde branche toch wat minder te zien krijgen. Tijdens onze zoektocht kwamen we er achter dat de unieke, bijzondere merken en producten wel degelijk bestaan. Sterker nog, er zijn enorm veel goede initiatieven die overal op de wereld tot stand komen. Wij vinden het te gek om deze unieke, mooie initiatieven een podium in Nederland te geven en zo een steentje bij te dragen aan een mooiere wereld.

De naam

Nanii is ontstaan door onze zoektocht naar mooie producten met mooie verhalen. Daar hebben we de naam op bedacht. Nani betekent ‘mooi’ in het Hawaiiaans. En de extra i? Just for fun ☺